Ako optimálne zariadiť obchodné priestory

Prenajali alebo zaobstarali ste si nové obchodné priestory? Stojíte teda pred náročnou úlohou. A to zariadiť obchodné priestory tak, aby čo najlepšie slúžili Vášmu podnikaniu. Ako teda na začiatok zariadiť obchodné priestory čo najoptimálnejšie?

Na čo sa zamerať pri zariaďovaní obchodných priestorov

Je jasné, že každý obchodný priestor bude zariadený inak. Závisí to od typu prevádzky, od predmetu predaja, či od konkrétnej činnosti, ktorá sa tu bude vykonávať. Existujú však niektoré pravidlá, ktoré by žiadny začínajúci podnikateľ nemal zanedbať.

  1. Nezanedbajte vstup

Vstup do Vášho obchodného priestoru je vlastne Váš prvý kontakt so zákazníkom. Ak ho nechcete takpovediac „odplašiť“, na vstupných priestoroch by ste si mali dať naozaj záležať. Samozrejme, záleží od typu priestoru. Vstupuje k Vám klient „z chodníka“? Alebo máte pred vstupom do obchodných priestorov ešte chodbu, prípadne vstupnú halu? Či už je to tak alebo onak, dbajte na čistotu a dobrý vzhľad týchto priestorov. Aj keď možno nie sú vo Vašom vlastníctve alebo neboli predmetom nájomnej zmluvy. Pozametanie a vytretie podlahy Vás predsa nič nestojí. A určite sa Vám takáto údržba oplatí. Priestory tak budú pôsobiť prívetivejšie.

  1. Pozor na zápach

Nič nie je odpudivejšie, ako nepríjemný zápach. Ten si proste okamžite všimne každý. Veď si len spomeňte na predajne potravín s vlastnými pekárňami. Však Vás tá vôňa vždy priláka dovnútra? Preto dbajte, aby aj Váš obchodný priestor bol voňavý a v každom prípade bez zápachu!

  1. Všeobecná čistota

Nielen vstupné priestory, ale aj celé obchodné priestory musia byť čisté. V prvom rade sa zamerajte na podlahy. Tam padne zrak každému. Ak budú podlahy čisté, zákazník nadobudne pocit, že čisté sú celé priestory.

  1. Optimálne umiestnenie produktov

Marketingoví odborníci tvrdia, že najlepšie je umiestniť akciové produkty v zadnej časti predajne. Z jednoduchého dôvodu. Kým k nim zákazník príde, cestou si obzrie aj čosi iné, čo sa mu možno zapáči. Základné pravidlo však znie – zákazník nesmie mať pocit, že sa k tovaru musí „dobíjať“. Všetko musí byť prehľadne a prístupne umiestnené.

  1. Čo patrí k sebe, umiestnite k sebe!

Pravidlom je tiež umiestňovať tematicky príbuzné tovary pokope. Niektoré predajne potravín napríklad prišli s konceptom umiestňovania jednotlivých surovín podľa receptov. Jednoducho umiestnia ingrediencie, ktoré k sebe pasujú, do rovnakého regálu. Takto to samozrejme prepracovať nemusíte. No dbajte, aby boli príbuzné tovary pri sebe. Napríklad nemiešajte pánske a dámske odevy!

Verte, že tieto jednoduché pravidlá fungujú. A aj vďaka nim budú Vaše obchodné priestory pre zákazníka o niečo príťažlivejšie.
Autorské právo: franckito / 123RF Reklamní fotografie